شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ

تحقیق جدید صورت گرفته با استفاده از فیبر نوری متشکل از شیشه خالص به زودی موجب پیشرفت کامپیوتر هایی می شود که مانند مغز انسان عمل می کنند. این پژوهش، در زمینه مواد نوری پیشرفته، پتانسیل ایجاد کامپیوتر های نوری سریع تر و دقیق تر با توانایی یادگیری و تحول را دارد.
محققان مرکز تحقیقات اپتوالکترونیک ( ORC ) در دانشگاه ساوت همپتون در انگلستان و مرکز تکنولوژی های مخرب فوتونیک ( CDPT ) در دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور ( NTU ) ، نشان داده اند که چگونه شبکه های عصبی و سیناپس های مغز می توانند به وسیله پالس های نوری به عنوان حامل اطلاعات از طریق فیبر های مخصوصی از شیشه که حساس به نور می باشند(موسوم به chalcogenides) تکثیر شوند.
این پروژه توسط آژانس سنگاپور برای علوم، فناوری و تحقیقات (A*STAR) حمایت مالی می شود.
همچنین نور های پیشرفته در برنامه های مهندسی، توسط موسسه فوتونیک ( TPI) اداره می شوند که یک موسسه تازه تاسیس دوگانه بین NTU و ORC می باشد.

یکی از نویسندگان پروفسور Hewak از ORC بیان کرد: از آغاز پیدایش کامپیوتر، دانشمندان به تقلید از رفتار مغز انسان پرداخته و سلول ها و سیستم عصبی را با سوئیچ های الکترونیکی و حافظه جایگزین کرده اند.

برای دیدن ادامه خبر به لینک زیر مراجعه نمایید:

نقش فیبر های نوری در تولید سیستم های کامپیوتری شبه مغز

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری,اخبار,خبر,اخبار فیبر نوری,خبر فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 392 تاريخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 ساعت: 16:19

تست OTDR یا بازتاب سنج نوری برای آزمایش سالم بودن کابل فیبر نوری به کار می رود که می تواند اتلاف اتصال را بررسی، طول را اندازه گیری و عیوب را پیدا کند. OTDR معمولا برای ایجاد یک تصویر از کابل فیبر نوری در مراحل نصب آن استفاده می شود. پس از آن در صورت وجود مشکلات، مقایسه ای بین طرح اصلی و طرح دوم صورت می گیرد.
تجزیه وتحلیل طرح OTDR به دلیل وجود مستندات طرح اصلی که در زمان نصب کابل ایجاد شده است آسان می باشد.
OTDR برای تست کابل های طولانی (بیش از 250 متر به صورت تقریبی یا 800 فوت ) یا کابل های فیوژن شده بسیار موثر می باشد.
داده ای که OTDR به وجود می آورد معمولا برای تولید یک عکس که trace نامیده می شود استفاده می شود که اطلاعات با ارزشی را در اختیار کاربر آموزش دیده قرار می دهد و می تواند این اطلاعات را برای ارجاع بعدی به طرح در صورت ایجاد مشکل در شبکه ذخیره کند.
تست OTDR نباید برای اندازه گیری اتلاف الحاقی در کابل فیبر نوری استفاده شود. این کار بهتر است توسط منبع آزمایش فیبر نوری و نیرو سنج انجام شود. دستگاه OTDR به سادگی به شما نشان می دهد که کابل ها کجا ترمینال شده اند و کیفیت فیبر ها و اتصالات و جوش ها را تایید می کند. البته طرح های OTDR معمولا برای عیب یابی استفاده می شوند به دلیل اینکه آنها می توانند مکان شکستگی فیبر را در زمان مقایسه طرح ها با مستندات نصب، نشان دهند.

دستگاه OTDR دارای 2 مدل رایج می باشد که در زیر به شرح آنها می پردازیم:.....

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

تست OTDR

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : مقاله,مقالات,مقاله فیبر نوری,مقالات فیبر نوری,فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 264 تاريخ : چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 ساعت: 16:16

داشتن ایمنی در محل کار اولین نگرانی هر شخصی می باشد. علاوه بر مسائل ایمنی معمول برای ساخت و ساز که عموما قوانین تحت پوشش OSHA (اداره ایمنی و بهداشت حرفه ای) می باشند، فیبر نوری از جهت سلامتی چشم، مواد شیمیایی، جرقه های حاصل از فیوژن فیبر نوری دفع ذرات فیبر و غیره ایجاد نگرانی می کند. قبل از شروع کار باید قوانین ایمنی در محل کار نصب و توسط پرسنل مطالعه شود و تمام پرسنل باید از لوازم ایمنی معمول و محافظ چشم در زمان کار با فیبر نوری استفاده نمایند.

ایمنی چشم

بیشتر مردم نسبت به بزرگترین خطر کار با فیبر نوری که سوختن مردمک چشم توسط نور لیزر درون آن می باشد احساس خطر می کنند. آنها فیبر نوری را با لیزر پر قدرت آزمایشگاه یا لیزر مورد استفاده برای درمان های پزشکی اشتباه می گیرند.
در واقع اکثر سیستم های فیبر نوری قدرت کافی برای آسیب رساندن به چشم شما را ندارند به دلیل اینکه نور خارج شده از فیبر گسترش یافته و فاصله شما از انتهای فیبر زیاد و امکان مواجهه با ان کم می باشد.
با این حال امروزه احتمال اسیب دیدن به دلیل وجود برخی سیستم های فیبر نوری با قدرت کافی برای ایجاد خطر و برخی تکنیک های بازرسی فیبر نوری افزایش یافته است. اما این موضوع بزرگترین خطر تهدید کننده برای نصاب ها نمی باشد. در ادامه به شرح خطرات بیشتر می پردازیم.

ایمنی فیبر لخت

نصب و راه اندازی فیبر نوری بدون خطر نبوده و شایع ترین مشکل در زمان کار با فیبر ورود خورده های آن در چشم می باشد. علاوه بر این که تعدادی از سیستم های فیبر نوری سطح خطرناکی از قدرت در هر انتها دارند، ترمینال زدن و جوش دادن فیبر ها موجب تولید ذرات فیبر نوری می شود که برای چشم و پوست بسیار مضر می باشد و با چسبیدن به لباس شما این امکان وجود دارد که به مکان های دیگر منتقل شده و برای دیگران مشکل ساز شود.
این ذرات فیبر کوچک و نازک و اغلب بسیار تیز هستند که از برش فیبر به وجود آمده و به راحتی می توانند در پوست شما نفوذ کنند تا حدی که به سختی بیرون می آیند. شفاف بودن آنها باعث ناپدید شدن آنها می شود. این ذرات ممکن است تا زمان خارج شدن خود به خودی از پوست باعث برامدگی آزار دهنده ای شوند.
در اطراف چشم به دلیل وجود اشک که باعث مرطوب شدن چشم می شود، پیدا کردن و بیرون اوردن این خورده های شیشه شفاف غیر ممکن است. تیزی خورده های انتهای فیبر باعث می شود که خود را در چشم و بافت اطراف آن جای دهند و در آوردنشان را سختتر می کند. به همین علت ضروری است که از عینک محافظ استفاده شود. حتی اگر عینکی هستید به عینک خود اعتماد نکنید.
در زمان دست زدن به فیبر ها به ویژه هنگام stripping و scribing و شکستن فیبر برای کانکتور زدن جانب احتیاط را به عمل آورید.

برای دیدن ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه نمایید:

ایمنی در کار با فیبر نوری

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری,اخبار,خبر,اخبار فیبر نوری,خبر فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 276 تاريخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 ساعت: 16:32

روش جدیدی برای پردازش سیگنال های فیبر نوری توسط محققان دانشگاه لندن اثبات شده است که می تواند فاصله را برای انتقال بدون خطای داده ها از طریق کابل های زیر دریایی اقیانوس اطلس دو برابر کند.
روش جدید موجب کاهش هزینه های ارتباطات راه دور فیبر نوری به دلیل حذف نیاز سیگنال ها به ارتقای الکترونیکی در مسیر خود خواهد شد. که این موضوع در زمان دفن کابل ها در زیر زمین یا زیر اقیانوس بسیار اهمیت دارد.
این تکنیک می تواند داده های منتقل شده را در صورت آسیب دیدن یا تحریف شدن در طول مسیر تصحیح نماید و همچنین به افزایش ظرفیت مفید فیبر ها کمک نماید. که به درستی در انتهای مسیر (در گیرنده) بدون نیاز به در نظر گرفتن اجزای جدید در ارتباط انجام شده است.
افزایش ظرفیت در این روش از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که فیبر های نوری 99 درصد داده ها را حمل می کنند. این در صورتی است که با افزایش استفاده از اینترنت تقاضای این سرویس رو به افزایش است و با ظرفیت کنونی قابل تطبیق نمی باشد و تغییر گیرنده ها به مراتب ارزانتر و آسانتر از دفن دوباره کابل ها می باشد.

برای دیدن ادامه خبر بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

تکنیک دو برابر کردن فاصله ارتباطات فیبر نوری

 

 

 

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : فیبر نوری,تجهیزات شبکه,کانورتر,پچ پنل,زیر ساخت,کانکتور,کابل فیبر نوری,انواع فیبر نوری,پچ کورد,تجهیزات فیبر نوری,فروش فیبر نوری,تار نوری,مدیا کانورتور,تجهیزات پسیو شبکه,پچ کورد فیبر نوری,پسیو,پچ پنل فیبر نوری,فروش کابل فیبر نوری,مفصل فیبر نوری,کانکتور bnc ,فیبر نوری اینترنت,Optical fiber adapter ,مبدل فیبر نوری,کانکتور فیبر نوری,کانکتورهای فیبر نوری,فیبر نوری در ایران,پروژه فیبر نوری,آداپتور فیبر نوری,پچ کرد,تجهیزات اکتیو شبکه,خدمات فیبر نوری,تکنولوژی فیبر نوری,نصب فیبر نوری,سوئیچ فیبر نوری,اخبار,خبر,اخبار فیبر نوری,خبر فیبر نوری, نویسنده : میثم fiber بازدید : 325 تاريخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 ساعت: 16:29